24 Ocak 2014 Cuma

Korece'ye nasıl başladım?

Herkese merhabalar. Nasılsınız? Keyifler yerinde değil mi? Kusura bakmayın kaç gündür yoktum.. Nedenini bende bilmiyorum aslında, yazacağım, yazacağım diyorum amma velakin konu bulamıyorum.. Sağolsun arkadaşlarım konu bulmam da yardımcı oldular onlara elimden geldiğince yardım etmeye çalışacağım...

KORECEYİ NASIL, KİMİNLE, NEREDE ÖĞRENDİM?

"Kore'ye ilgim 2011 yılında başladı ve bu zamana kadar da devam ediyor. İlk olarak 2012 yılında yaklaşık 2 ay özel ders aldım.. 1 saat.. ama özel ders olmadı çünkü ne kadar öğrenirsen öğren kendi başına öğrenmiş olmuyorsun.. Çünkü anlatımları farklı, anlayışın farklı.. ve 1 saat yeterli olmuyor.. Daha sonra ben bıraktım özel dersi ve hiç takip etmedim.. Ama kuralları ve harfleri öğrendim neyin nasıl yapılacağını, nasıl yazdıklarını, harflerin ve kuralların fiil ve sıfatlara göre nasıl yapılacağını öğrendim ve bu da bana yeterli oldu... 

Kore'ye gittiğim de sıfır dilimin olduğunu size söylemiştim hatırlarsanız ve İngiilizce'yi de Koreli arkadaşlarımla konuşa konuşa ve 4 aylık Koreli sevgilimin de faydasıyla yeterince öğrenmiştim (ki şimdi onunla ayrıldık) ama hala İngilizce'de eksiklerim var bazen Man from the Stars'da ki kadın gibi kelimeleri karıştırdığım oluyor..  Ama eğer sizde hırs varsa bunu yapabilirsiniz.. Ben mesela çok hırslı bir kızımdır, yani illa o şey olacak.. ya alacağım ya alacağım hesabı. 

Daha sonra Facebook sayfasına 20 yıldan fazladır Türkiye'de yaşayan bir Koreli öğretmenimizin çıkardığı yeni kitabı aldım. Kitap henüz yeni çıkmıştı tabii hemen aldım bende. 54 lira verdim kargoyla birlikte. Ve  cidden çok güzel kitap.. İlk olarak harflerden başlıyor ve sonra kısım kısım ayrılıyor sıfatlar ve daha sonra fiil takılarına geçiyor.. Ve konu zorluklarına göre de ödev ve örnekler veriyor size 10 soru veya 20 soru.. bu da size akılda kalmanızı sağlıyor.. 

Aslında Korece hiçte zor bir dil değil.. Aynı aileden gelmişiz, kardeş ülkeyiz, alfabe kurallarımız ayın.. Sondan eklemeli bir dil. Harf bakımından size biraz zor görünse de Çince ve Japonca'ya bakarsak çok çok kolay bir dil bebek gibi. Japonca ve Çince'nin kategorilere bölünmüş dilleri var ve bunları öğrenmek zor.. Ama Korece'yi çok çalışırsanız 6 ay ve 1 senede gibi kısa sürede öğrenebilirsiniz..

KORECE'Yİ NASIL ÖĞRENEBİLİRİM?

İlk öncelikle tabii ki harfleri öğrenmelisiniz, neyin nereye konulacağnı ve kuralları öğrenmelisiniz.. Daha sonra kuralları öğrendikten sonra konulara geçmeli ve ardından alıştırma yapmalısınız.. Daha sonra kelimeleri öğrenerek ezberlemeli ve çalışmalısınız... Her akşam 2-3 saat çalışırsanız rahatlıkla konuyu anlayabilirsiniz..

KORECE KELİMELERİ HANGİ KAYNAKTAN ALABİLİRİM?

Bunun için en güvenli kaynak "koreanclass101.com" belki bu siteyi kimseyi bilmeyebilir.. Bende tesadüfen buldum burayı.. Eğer İngilizce kaynağınız yoksa kelimeleri alıp sözlükten bakarak hepsini yazabilirsiniz.. 
Daha sonra kelimeleri tek tek yazmaya başlayın fakat site 1 haftalığına premium üyelik.. Ondan sonra yeni bir hesap açarak üye olabilirsiniz ki ben öyle yapıyorum.. Bundan başka kaynak yok maalesef ve en açıklamalı kaynak bu.. Ben hala öğrenmeye çalışıyorum, çok vaktim olmadığı için 2-3 haftadır çalışamıyorum ama siz bunları yaparsanız kısa sürede cümle kurmaya bile başlarsınız ~ 

Ne diyelim? Aja Aja FIGHTHING!!!

2 yorum: