5 Ocak 2014 Pazar

Kore'nin Ulusal Müzesi ~

Herkese iyi pazarlar diliyorum cha cha!! ~ Umarım mutlu bir hafta sonu geçirmişsinizdir ^^ Hemen yazmaya başlıyorum yine kısa ve öz olacak, okurken sıkılmamanız için. Çünkü bende uzun paylaşılan şeyleri sevmiyorum ve okumuyorum açıkçası. Ama okurken ne kadar çok kısa ve az olursa hem merak edilir, hemde okurken yüzünüzde bir gülümseme olacağını düşünüyorum ^^ 

Kore'de bildiğiniz üzere bir ulusal halk müzesi denilen bir müze var. Bu müze, Kore'ye gelen tüm yabancı turistler en azından bir kere ziyaret eder. Kore'de eski yaşamlar, eski kıyafetler, çanaklar, çömlekler. Eski yaşamın nasıl olduğuna dair her şey. İstanbul'da ki Arkeoloji Müzesini düşünün aynı o tür ama çok farklı.  İlk olarak rehberimizi takip ettik. Rehberimiz bize saat süresi verdi. ve o saatte girişin önünde olacağını söyledi bize. Bende tek başıma gezmeye devam ediyordum ki, bizimkilere rast geldim. Thomas ve eşi, bizim Türk arkadaş falan. Ardından da iki yaşlı çifte rastladık. Birbirinden güzel resimler var. İzninizle o resimleri paylaşıyorum.


Bu gördüğünüz üzere soylu bir kadının nasıl giyindiği, odasının nasıl olduğuna dair olan bir maket.
Bunun anlamının ne olduğunu bilmiyorum, tahtırevan olduğunu düşündüm ama sanırım o değil.

Bu arkamda gördüğünüz olmak üzere aile reislerinin nasıl bir arada olduğunu, nasıl çalıştıklarını 
ve ortamın nasıl olduğunu gösteren bir maket.

Aile  büyükleri bunlar aslında. Karı, kocanın hangi kıyafetleri giydiğini gösteriyor.

Alt sınıfların nasıl kıyafet gördüğünü görüyorsunuz.

Bu da görmüş olduğunuz çanak, çömlek ve fırçayla taş üzerine yazılmış eski Çin yazıları.. Bildiğiniz üzere, Kore'de eskiden Çin alfabesiyle yazılıyordu. 





Gördüğümüz resimler o kadar güzeldi ki hani insan o zamanda yaşıyormuş gibi bir his veriyor insana cidden. Biliyorsunuz ki, Güney Kore, Çin&Japonya ve kardeş dedikleri Kuzey Kore'den çok zarar gördü. Kuzey Kore kapitalizm uygulamasını yaparken, Kore öyle değildi ve böylelikle de Kore ikiye ayrıldılar biliyorsunuz ki. Kuzeyliler iyi bir dilekte bulunuyor mu bilmiyorum ama, Güneyliler bir gün yeniden barışmayı diliyorlar.  

Kısa bir not yazmak istiyorum bununla ilgili. biliyorsunuz ki, bizimde kökenimiz Orta Asya. Ve Kore'yle neredeyse kültürümüze kadar hemen hemen aynı sayılır. Ki, onlar da bunu söylüyor zaten ama günümüzün gençleri bizim ülkeyi çok fazla tanımıyor genellikle yaşlı kısım. Kore'nin bulunduğu bölge, ciddi bir önemli bölge. Çin ve Japonya'ya, oldukça yakın komşu olan bir ülkedir kendisi. Japonlar'dan çok nefret ederler, ama yine de dostluklarını kurmaya devam ederler. Bunu, Kore eğlence piyasasından anlayabiliyorsunuz. Bir sonra ki yazımız, Kuzey Kore'yle olacak. Kuzey Kore sınırına gittik..yani bilinen adıyla DMZ. neler oldu, hangi duyguları yaşadık hepsini tek tek anlatacağım ve biraz uzun bir konu olacak.. Bugün iki yazı yayınlamayı planlıyordum ama ikinci yazı da geç gelebilir.. İyi haftalar herkese.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder