7 Şubat 2014 Cuma

Sektörler

Herkese merhaba, nasılsınız? Uzun zaman oldu değil mi yazmayalı? Aslında birçok nedeni var ama en büyük nedeni ÜŞENGEÇsizliğim.. Beni tanıyanlar bilir, biraz inatçı, biraz hırslı ve en önemlisi üşengeç bir insanım haha. 1 aylık sömestr tatilim olmasına ve saatlerce bilgisayar başında durmama rağmen yine de blog yazmaya fırsatım olmadı.. Evet şimdi size nelerden bahsedeceğim, çok farklı bir konu!

KPOP eğlence sektörünün ucuzlamaya başlaması! 

Evet, şimdi diyeceksiniz ki, bu kız ne demek istedi böyle? Hakaret mi etmek istedi, anlayamadım ne diyorsun sen yağğğ diyebilirsiniz tahmin edebiliyorum. Ama son 2-3 aydır bu böyle.. Ajanslar en önemli etken bunda. Menejerinden tutta, CEO başkanına kadar... Şarkılarına lafım yok, şarkıları cidden güzel. Ama, böyle bir Avrupai ve Amerikanlaşma dönemi içerisindeler..  Ki, herkes bunun farkında... Biliyorsunuz ki, Kore halkı, İngilizce'ye feci önem veriyor. Kore' halkının anneleri, çocuklarına disiplin uygulamakta ve ingilizceyi bazen sevmiyorlar. Pratik yok, bu yüzden konuşma sırasında utangaç olabiliyorlar. Birçok Koreli arkadaşım İngilizce'yi sevmediğini söylemişti bana. Buna eski erkek arkadaşım da dahil. Son zamanlar da kız gruplarının artmasıyla birlikte popüler olmak ve dikkat çekmek için seksi konsept uygulamaya başladılar.. Peki, neden CEO'lar seksi konsept uygulamaya başlıyorlar? 

Kore'de, şirin konseptini uygulayan çok az grup var.. TINT, CRAYON POP... ve Crayon Pop bunun en büyük etkinlikleri. Kızlar 'Bar bar bar'dan önce şarkıları da vardı, ama bu şarkıyla ünlü oldular ve cidden tanındılar. Ben her zaman söylüyorum, ne kadar ajansta çalışırsan çalış, doğru konsept ve doğru şarkıyı yakalamışsan iş işten geçmiş ve tamamlanmış demektir. Şirin kız konsepti yaptık bu tutmadı da seksi konsepte geçelim diye bir terim de var korede. Sanatçı kişiliğinizle ön planda olmak istiyorsanız, dikkat çekecek hareketler yapmamalılar... Neyse o durumda kalmalılar. Mesela seksi mi, seksi, şeker mi şeker konseptte kalmalılar. 

Crayon Pop aslında çok ciciler. Mesela, ben onların özgün konseptlerini seviyorum her şarkı anlamına her dakikaya birer konsept oluşturdurlar. Şimdi Crayon Pop'un erkek versiyonu K-Much adında bir grup çıktı ama tabii ki birer Crayon Pop değil. Ve şarkıları da uyumsuz. Danslarına bir şey diyemem fakat, şarkıları çok çok fazla uyumsuz.. Hele nakaratı... Aslında Crayon Pop ilk olarak Japonya'da başladı bu sektöre, ve gerisi de geldi.

Son zamanlar da dikkat çekici 4 grup var. AOA, Dal Shabet, Rainbow Blaxx, Girls Day.  Aslında bu seksi grupların içerisinde en masumları Girls Day. Girls Day birkaç senedir piyasa da ama doğru konsept ve şarkı bulamayınca kimsenin ilgisini pek çekmedi açıkçası. Girls Day'i açıkçası geçensene tanıdım ben, hatta en hareketli zamanında comeback yapmışlardı. Ajanslarının bir tek yönünü seviyorum oda comeback sürelerini uzun tutması. Özellikle o kostümleri ve tüyleri çok ilgimi çekmişti. ama bir şey var! Hyeri'ye çok fazla yer verilmemesi... Şarkı da özellikle onun sesini bile duyamıyorum.. Genellikle Sojin, Minah ve Yura var. Minah'da allah için cidden çok güzel sesleri var. Fakat Girls Day'i çok eleştirmişlerdir ve neden? 'Something' promosyonu kapsamında, şarkının ilk başında 10 saniyelik bir kareografi vardı açıkçası cidden kötüydü, hani şey gibi "kanına girmek istiyorum gel beni al" sfdsfdsfds gibilerinden. Birkaç hafta geçti AOA, Dal Shabet, Rainbow'da seksi konsepti uygulayınca kanallardan açıklama geldi ve birkaç kareografinin değiştirilmesini istediler. 


Rainbow'a gelince. DSP Media'nın bir diğer kız grubudur ve 2009 yılında kuruldu ama bir türlü popüler olamadılar ve Kore halkı tarafından pek sevilmeyen grup. DSP Media, elindekileri değerlendiremeyen ve sonra da grupları dağıtan bir şirket. KARA gibi efsanevi grup dağılmak üzere şu an. Rainbow zamanında şeker konsepti hazırlamıştı fakat birkaç şarkıdan sonra 'tamam olmuyor seksi konsepte' dönelim demişlerdir bence, ve alt grubu aşırı derece seksi. Onlarında performansı değiştirildi.

Dal Shabet! Ah, B.B.B şarkısı mükemmel! Şu sıralar dilime dolanan nadir şarkılardan. Hani o nasıl kareografi nasıl bir enerji anlamıyorum. Onlarında kareografisi küçük olarak değişti, ama şarkıları müthiş. Ben onların sesini seviyorum ve BBB'de çok güzel bence, tamam dansları azıcık seksi olabilirler, ama kızları ve şarkıları ciddi anlamda iyi. Kareografi de şarkı da uymuş. Birbirini yakalamış.

AOA. Benim sempatimi kazanmışlardı debut yaptıklarında. Ama onlar da imajlarını bozdu. İlk olarak FTIsland'ın ve CNBLue'nun dedim kız versiyonu.. Sonra 3 üyesi daha varmış dans grubunda, ama davul olarak çalan kız yok adını unuttum ve iyiki de bu kararı vermiş!Çok mantıklı. AOA cidden imajı bozdu... Hele Jimin'in saçı ne öyle ya? Yuna gibi bir kızın o grupta ne işi var? O kızın sesini aşırı beğeniyorum ben. Bence Jimin ve Yuna'dan bir alt grup olur diye düşünüyorum ama şu sıralar gözümden düştü grup.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder