4 Ocak 2014 Cumartesi

Hey yahha~ ametist ametist ~

Bugün çok az fotoğraf yükleyeceğim zaten Kore'de kaldığım bu kısa gün boyunca çok fazla fotoğraf çekme olasılığım olmamıştı.

Bugünkü gezimizin turu ilk olarak Kore yemekleri yapan bir restaurant'a gitmekti. Orada ki maceramı da anlatacağım bu blog da. Rehberin bize sağlamış olduğu, yanakları yumuk yumuk olan ahjumma yine beni otelden aldı ve bugünkü gezimiz biraz geçti çünkü bugün Insadong, Dongdaemun, ve Namdaemun bölgelerini gezecektik ve alışveriş günüydü bugün. Onları diğer blogda anlatacağım.

Yemeğimiz zaten hazırdı, Kore usulü olan, küçük kaplarda olan pilav, chopstickler falan.. Hepimiz oturduk masaya. Tabii ben her şeyden habersizim. Konu domuz eti falan da değil, zaten domuz etini eminim ki Mcdonalds'da falan yemişimdir yani günahı bana her neyse. Orta da kocamaan bir et. etrafını da donatmışlar işte soslarla falan. Açken resmini çekemedim, zaten açtım :D Kapakları açıtık, kaşığı da elimize aldık başladık yemeye :D Tabii ben Ramen'den başka ilk defa Kore yemeği yiyeceğim.. ve yememle, doymam bir oldu resmen.. Kolayla doydum diyebilirim :D Ahjumma'dan kola istedim "colla, colla" diyip durdu :D Ama bizim gittiğimiz yer aşırı doluydu diyebilirim. Koreliler, başka insanlar her telden vardı. Kore'de hiç yaşamayan biri olarak pilav tabii ki bizim ülkemizde ki pilava göre gerçekten kötü geldi. Alışa gelmedik bir tattı çünkü hayatta ilk defa yedim diyebilirim. Lapa gibi değil aslında, yağsız tuzsuz. Bizim halkımız genellikle bol tereyağlı, tuzlu yemekler yaptıkları için alışık değiliz tabii. Zaten, Dünya'nın en sağlıklı yemeği Kore yemeği seçilmiş. Adamlar zaten haklı. Tofu denen sağlıklı bir yemeği yiyorlar sonuçta. Kola aldım işte kolayla doydum resmen. Herkes yerken falan, ben konuşuyorum öyle yemiyorum :D türk arkadaş dedi ki etleri gayet güzel fena değil dene istersen dedi. Ahjumma makasla etleri kesi işte böldü falan ben öyle baktım :D 
Yemek yediğimiz yerin tam karşısında eğlence şirketi vardı ama bilinmeyen bir şirketti sanırım, adını unuttum. Gözüm direk ordaydı anlarsınız ya :D Rehberimiz bize el attı, hadi gidiyoruz falan tamam dedik bizde.

Sonra rehber iki Norveç'li çifti alıp, vızladı gitti ben kaldım öyle "Nereye gidiyo lan bu adam?" der gibi :D  Sonra meğersem başka bir rehber gelmiş onu bekliyoruz. Bu sefer ki arabamız güzeldi hani şu idollerinki gibi arabalar oluyor yaa hah ondan. Siyahtı bir de rengi :D ve kadındı. Unni çok şekerdi ya. Insadong'da ki gezimizi de onunla birlikte yaptık :) Ama fotoğraf çekemedim aklıma gelmedi. Her neysee. Ametist müzesine geldik. Uzakdoğu fanı olanların eminim ki %90'ı bunu bilmiyor... Kore'de ametist taşı çok önemli bir yere sahip. Özellikle aksesuarlar da çok kullanılıyor.. Kolye, küpe aklınıza ne gelirse. Herkes gelmiş işte , bizde gezmeye başladık.. Bakmaya başladık eğer ucuzsa alalım diyerekten.. bir baktık ki 115.000W falan dedi kadın artık Won parasıyla ne kadar bilmiyorum. Ama gerçekten aşırı güzel şeyler vardı. Ametist her şeyde kullanılıyor. Ametist bir enerji çeşidir aslında. Bunu sizde alabilirsiniz, Türkiye'de de satılıyor zaten. Evimdede var. :) 

Ametist gezisinden sonra alışveriş turu vardı, bu da bir sonra ki bloğumda olacak. Bloğumu az ve öz yazıyorum ki okurken sıkılmayasınız diye Bu arada sık sorulan kısımlar var. Onları bir ara halledeceğim, eğer sorularınız olursa yorumlara yazınız. Herkese iyi haftasonları. :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder