18 Ocak 2014 Cumartesi

Facebook ısrarcılığı.

Herkese merhabalar. Bu aralar biraz yoğun olduğum için blog yazamıyorum, final sınavlarıydı, kamptı derken bir türlü vakit bulamadım kusura bakmayın.

Öncelikle bugünkü konumuz biraz güncel. Facebook olayından bahsedeceğim size. Şimdi bu facebook olayını zaten biliyorum işte, niye söylüyorsun ki diyeceksiniz. Şimdi konumuz Facebook ve Koreliler.. dikkatle okuyunuz.

Biliyorsunuz ki, Kore'yi seven, saygı duyan pek çok kişi var. 10 yaşından 40 yaşına kadar her kesimden. Ve ortak noktalar olduğu için insanlar birbirleriyle çok iyi anlaşıyor. Ben 4 sene boyunca o kadar kişi tanıdım ki hepsi de harika insanlar. Onlara çok teşekkür ediyorum.  Şimdi bazı 12-16 yaşında ki arkadaşlarımız "ay ben bi oppa bulayım da Kore'de evleneyim de çevrem" olsun derdindeler. Aslında bakarsanız öyle değil.. Koreli ile evlenince kolay kolay çevre edinemiyorsunuz. Çünkü Koreliler yabancılara karşı soğuk biraz. Hani sen konuşunca eğlenmeyi seviyorsan eğer, onlar da bir şekilde seninle konuşmaya başlarlar. Evlenince de kolay değil.. Arkadaş çevresi, yaşlıların ilk insan görmüş gibi bakmaları cart curt. Koreli arkadaş edinmek cidden güzel bir şey ama gerçekten zor. İlk öncelikle iyi derecede İngilizce bilmen şart. Koreliler İngilizce yazmada çok iyiler cidden ama konuşmada biraz zorlanıyorlar ve utanıyorlar. Böyle çok karşılaştım yazıp da konuşamayan. Gerçi hoş bende öyleyim, sonuçta pratik yapmıyorsun ki, tutup da aa şurda Koreli varmış gel pratik yapalım diyemezsiniz... 

Biz mesela Koreli arkadaşlarımızı Facebook listemize ekliyoruz ama fotoğrafları olduğunda etiket yapamıyoruz. Neden? Çünkü, ekleyip de rahatsız ederler "oppaaa oppaaa" diye. Haklı mıyım? Haklıyım. Çünkü özellikle "Türkler yazmasın" diyen çok koreli var. cidden söylüyorum bunu. Hayır, tanımadığınız Korelileri ekleyince elinize ne geçecek? Konuşacak mısınız tamam buyrun konuşun ama edebiyle, adabıyla. Sonra o sizin sohbetinizden hoşlandığı zaman sizinle konuşmaya devam edecektir zaten. Mesela Interpals denen bir site var Koreliler dolu. Orada profilleri inceleyerek mesaj atabilir isterse o size cevap verecektir zaten. Yani fazla irdelemenin manası yok. Bu sayfayı okuyorsunuz, dikkate alır mısınız almaz mısınız bilemem.  O sizin kararınız ben sadece bilgilendiriyorum.

Mesela... Bazı arkadaşlarım var, sizlere diyorlar ki ısrarla ve ısrarla "arkadaşlarımı eklemeyin, sevgililerimi eklemeyin!!!" diyerek. Ama siz hala ekleyip duruyorsunuz. Yahu, zaten sevgilisi var ne diye ekliyorsunuz ki? Sevgilisi olduğu halde sizinle mi konuşacak? saçmalamayın. Böyle şeylerden uzak durun lütfen...

Bakın, Kore ile ilgili dünya kadar etkinlik var. Korece kampı var, ay takvimiyle ilgili bir etkinlik var, Ankara'da oturanlar daha şanslıdır onlarla ilgili bir sürü etkinlik var, açın Facebook sayfasını etkinlik olan şeyleri inceleyin, biz o etkinliklere katılıp da arkadaş oluyoruz, en azından birbirimizi görüyoruz.. Interpals'da da tanıştığım arkadaşlarım var,kakaotalk da hala konuşmaya devam ediyoruz.  Benim bu konuda bahsettiğim sizlerin artık Korelileri rahatsız etmemeniz. Onlar da insan sonuçta Tanrı değil. Her çekik de Koreli değildir ayrıca. Umarım bu yazımı okur, dikkate alırsınız, ama tabii bu size kalmış bir şey... 

İyi haftasonları diliyorum :)

3 yorum:

  1. kesinlikle!!:) Interpals harika bir site benim orada tanıştığım 3değerli arkadaşım var. kamta tanıştığım Kwang Hyun oppa(abi) , unnilerim var. Ama hepsi bana facebook kullanmıyorum dedi. Halbuki var:( birde interpals iyi olabilir ama her insan iyi değil. sizin iyi niyetinizi kullanarak kötü amaçları olan insanlarda var... Dikkatli olun:))))

    YanıtlaSil
  2. Interpals deki korelilerden nefret edecek dereceye geldim.cevap vermiyor ÇOĞU.ülke seçiyorlar bakın ispanyol ya da rus kızların fotolarının altına hep koreli erkek yorumu! Ama türk kızına cevap yok! Bakmayın lafı gelince kardeş ülke dediklerine.çoğu Türkiye'yle ilgilenmiyor bile! Yani o siteye güvenmeyin derim. Çok güzelsin felan diyorlar hemen aha koreli sevgilim olacak diye düşünüp ciddiye almayın. Biz onları çekik deyip saf sanıyoruz ama onlarda da amaçları kötü olan insanlar var!!onlar da insan!! Ben Ankara'da yaşıyorum ve koreli arkadaşlarım var. Onlar iyi insanlar soğuk davranmıyorlar ama zaten Türkiye'yle ilgilendikleri için burayı tercih etmişler ama bu sayı az çok değil.Bunlar benim önerilerim sadece bilin istedim...

    YanıtlaSil
  3. Korelilerin çoğu böyle, ama bazıları öyle değil.. Artık kültür ilişkilerimizden ziyade biliyorlar bizim ülkeyi. Çünkü yabancı evlilik arttı vs.. bunların hepsini yazacağım.. Evet yok diyorlar çünkü rahatsız edileceklerini biliyorlar.. yeni yazı şimdi olacak bekleyin~

    YanıtlaSil